Voda a palivo (benzín alebo nafta) majú rôznu hustotu a navzájom sa nemiešajú. Súčasti motora sú navrhnuté tak, aby fungovali so špecifickým typom paliva. Palivo sa nepoužíva iba na spaľovanie, ale slúži aj ako mazivo a chladivo v komponentoch, ako sú vstrekovače a palivové čerpadlo.
Pretože sa voda a palivo navzájom nemiešajú a pretože voda je hustejšia ako palivo, spočíva voda na dne palivovej nádrže. Dlhodobý výskyt vody tam spôsobí hrdzu. Hrdzavenie sa zrýchli, ak sú v palivovej nádrži ryhy a ostré hrany. Hrdza sa môže rozšíriť aj na ďalšie časti palivového potrubia.
Dnešné benzínové motory používajú na dodávanie paliva do spaľovacej komory skôr vstrekovače ako karburátor. Veľkosť pórov týchto vstrekovačov je navrhnutá tak, aby za každých podmienok striekali správne množstvo paliva. Účinnosť vstrekovača závisí aj od hustoty paliva. Voda, ktorá je silnejšia ako benzín, sa nedá rozprašovať tak ľahko ako palivo a vytvorí napätie v injektore. To by mohlo viesť k poruche injektora. Aj keď v naftových motoroch môžu palivové filtre do istej miery odstraňovať cudzie prvky, veľké množstvo vody by spôsobilo vážne problémy. Dôvodom je to, že vstrekovače nafty pracujú pri vyšších tlakoch vstreku.
Motor, ktorý beží na prečerpávanie paliva z nádrže do motora, je ochladený a mazaný samotným palivom. Prítomnosť cudzích prvkov bude brániť tejto operácii. Ak v tele čerpadla zostane voda dlho, začne sa tiež tvorba hrdze.
Pretože voda je hustejšia ako palivo, zostáva na dne nádrže. Palivový systém je skonštruovaný tak, aby sa palivo nasávalo zo spodnej časti nádrže. To spôsobí, že sa vyšší podiel vody dostane do palivového systému a nakoniec do motora. Ako už bolo vyššie povedané, môže to mať vplyv na vstrekovače a palivové potrubie.
Ak má motor chybné tesnenie, môže do olejovej vane unikať voda (po načerpaní do motora). Ak je množstvo vody vysoké, postupne sa zmieša s motorovým olejom, čo vážne ovplyvní mazacie vlastnosti motora.
Pokiaľ ste spozorovali niektorý z nasledujúcich javov, je pravdepodobné, že do palivovej nádrže sa vám dostala voda:
Výmena palivového filtra
Palivový filter do istej miery zabraňuje vniknutiu vody do motora. Akonáhle sa však obsah vody zasekne vo vnútri tela filtra, účinnosť filtrácie klesá. Z tohto dôvodu je potrebné vymeniť palivový filter.
Pridanie aditív do paliva
Pridanie prísad na báze metanolu umožní zriedenie paliva vodou. To však funguje, iba ak je voda v porovnaní s palivom prítomná vo veľmi menšom množstve. Na trhu nájdete veľa kvalitných aditív do paliva, ktoré vám problém pomôžu odstrániť. Širokú ponuku aditív nájdete na našom e-shope www.filtreaoleje.sk
Odborná pomoc
Pokiaľ ste nestihli zasiahnuť včas a do palivovej nádrže sa dostalo väčšie množstvo vody, je potrebné zájsť do servisu a vyhľadať odbornú pomoc skôr, než si zničíte viaceré časti palivového systému, či dokonca motora.
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024